2012. október 15., hétfő

Ennyibe kerülnek a logók


Vannak nagy, ismert vállalati logók amik jobban ismertek mint maguk vállalatok. Mennyibe kerül egy logotípia? A MAOE, a Magyar Tervezőgrafikusok Egyesülete (Kamara) és a Magyar Képző- és Iparművészek Szövetségének 2000-es évből való árjegyzéke szerint 120 000 Ft-tól.

- Védjegy, embléma, szóvédjegy, logotípia* 120.000.-Ft-tól
- Címer* 125.000.- Ft-tól
- Kabalafigura* 120.000.-Ft-tól 
*Minden esetben korlátlan felhasználási joggal.
- Piktogramok 30 000 Ft-tól
(Korlátlan felhasználás esetén +100 %)

- Alaparculat: a legszükségesebb arculati elemek tervezése (embléma és kb. 5-10 felhasználási terület) 200.000.-Ft-tól 
- Arculatterv (embléma 2-3 felhasználási módja, 10-20 felhasználási terület, cégszínek, az arculat koncepciója, rendszerterv) 500.000.-Ft-tól 
–  Kiterjedt arculat a cég ill. intézmény teljes működési területére, minden külsô és belső vizuális megnyilvánulásra vonatkozó arculatterv (embléma, emblémák rendszere, többféle embléma kapcsolata és kb. 20-70 felhasználási terület) 1.750.000.-Ft-tól 
Az arculati kézikönyv tervezése, elkészítése külön megállapodás tárgya, a fenti tiszteletdíj nem tartalmazza.
A professzionális grafikusok mellett megjelentek a képzetlenebbek is aki jóval a tízenéves ár alatt vállalnak embléma készítést már néhány ezer forintért. A megrendelőkben általában nem tudatosult a vállalati arculat fontossága és sokan beérik egy embléma gyártó program által készített "preset" logóval is.

Elég gyakori, hogy egy honlaptervbe a logó már eleve bele kerül mert a grafikai arculat megtervezésére sem időt sem pénzt nem áldoznak. Előfordul az is, hogy az emblémát átgondolatlanul tervezik meg és a honlapon vagy matricaként egy autón nem tud működni. Ennek a fordítottja is tipikus eset, amikor a honlapos logó papíron vagy más nyomtatványon nem használható.

Néhány példa ismertebb emblémák áraival:

BBC - 387 millió Ft

45 milliárd (!) Ft

Ingyen készítette az alapító John Pembertons könyvelő

Google - ingyen volt, Sergey Brin rajzolta saját maga.

Londoni Olimpia 2012 - 135 millió forintért készítette Wolff Ollins 2007-ben.

Next Computer - 22 millió Ft

Twitter  - 3000 forintért készítette Simon Oxley 2009-ben.

A cég 25 éve elöször nyúlt hozzá a logójához. A logót az alkalmazottak készítették egy fél éves pályázat által.

Pepsi - 135 millió Ft

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése