2011. augusztus 26., péntek

A szociális média szerepe a tényleges Google találatokban

Az amerikai SEOmoz idén készített néhány tesztet arról, hogy mekkora szerepe van a szociális médiáknak a tényleges Google keresőtalálatokban. Az első tesztben az egyik Twitter felhasználó felhívta a többiek figyelmét, hogy egy linket osszanak meg egy olyan alapítvány honlapjához akik a Sierra Leonei éhínséget próbálják meg csökkenteni.

A teszt kezdetén az alapítvány honlapja sehol nem volt a "ending hunger in Sierra Leone" kifejezésre. Néhány óra kellett ahhoz, hogy az első helyen felbukkanjon és pontosan 522 db megosztást kapott. A többi teszt eredménye is hasonlóan alakult kizárólag csak a twitter linkek miatt. Minél többen osztották meg a linket annál jobb volt a helyezés. Ezt korábban Matts Cutts is elismerte egy videóban illetve egy intervjúban.

Az intervjúban szó van arról is, hogy a Google leolvassa a linkeket a facebookról is (pages) de nem a felhasználók megosztott linkjeit mivel ezekhez nincs egyenlőre hozzáférésük. Nem kizárt, hogy ez megváltozik hamarosan.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése