2010. november 17., szerda

SEO Analízis

Egy analízis elengedhetetlen a jól kivitelezett keresőmotor optimalizáláshoz. Ha már van forgalom az oldalon az jelentősen megkönnyíti a dolgunkat. Elsősorban a konkurrens keresőszavakról kell minél több információt összegyűjteni. Az analízis célja, hogy az optimalizálás minél jobban kifizetődő legyen. Érdemes a nagyobb nyereségre optimalizálni mint inkább öncélúan a jobb poziciókra vagy nagyobb forgalomra törekedni. Az analizáláshoz a következő pontokat kell figyelembe venni:

1. CTR
A különböző poziciók klikk frekvenciája. Vannak olyan szavak amiknek a találatait lejjebb is megnézik a találati listán és olyanok is amikre csak általában az első három találatra van klikkelés.

2. Keresési forgalom
Keyword Tool a legjobb a vizsgálathoz. Vagy esetleg ADWords-ben próbálgatni melyik szó ad több klikket.

3. Konvertálás
Amikor a látogató azt teszi amit én akarok hogy tegyen. Ez egy igen nehéz pont...

4. Konkurencia
Ennél a pontnál dől el milyen szavakra érdemes gyúrni. A keresőszavakat ellenőrizni egyenként elég fáradságos munka. Az alábbi pontokban még tippek a konkurencia felméréséhez.

5. PageRank
Régebben jobban befolyásolta a találatokat. Most már nem annyira lényeges de azért megmutatja milyen erős ellenállásra számíthatunk.

6. Backlinkek száma
A backlinkek számából elég jól meg lehet becsülni a konkurencia "méretét".

7. Az oldalak száma
Ez az általános "erő" egy szájton. A sok és értékes tartalom amit a Google valóban szeret.

8. On Page
Title-ék, címek, source kód megtekintése. SEO-znak egyáltalán a konkurensek?

9. Linkdomain
Yahoo Linkdomain lekérdezés, nagyon jól mutatja a valóságot. A yahoo keresőbe:
linkdomain:www.sajatoldalad.hu

10. Title
Gyors ellenőrzés a találati listán: milyen title-ék és hogyan szerepelnek?

11. Wikipédia
Ha a Wikipédia a találatok között van akkor valószínűleg gyenge a konkurrencia.

12. Célok
Top 10? Top 5? Top 3?

13. Költségvetés
Mire legyen a SEO munka elsősorban fordítva? Backlinképítésre? Vagy a title-ék javítgatására?

14. ROI
Költség-haszon elemzés, befektetési megtérülés.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése