2010. július 19., hétfő

Modern tévhitek a kereső motor optimalizálásról

Keresőszó sűrűség
Tévhit: ha egy bizonyos százalékát a szavaknak az oldalon a kulcsszavak teszik ki magasabb lesz a ranking.

Tény: ha például egy cikk 1000 szót tartalmaz amelynek a sűrűsége 2% (20 alkalom) az jobb mint ha egy cikk 100 szóval és 5%-os sűrűséggel (5 alkalom) rendelkezik.

Ez azt jelenti, hogy nem az ismétlések száma a fontos hanem inkább a szavak elhelyezése a címben, title-ben és a szövegben természetes módon.

PageRank
Tévhit 1: a PageRank az az érték ami a Google helyezést mutatja.
Tévhit 2: a más oldalakra való linkelés csökkenti a Google helyezést

Tény 1: A PageRank szinte elvesztette minden értékét mint mérőműszer az utóbbi években. A PageRank értéke a backlinkektől és a webhely navigációjának a felépítésétől függ.

Tény 2: a linkelés pozitív hatással van a releváns oldalakra. Ha külső hivatkozásokból túl sok van vagy nem éppen relevánsak az nem jó hatással lesz a PageRank erőre.

Tartalom a kódhoz képest
Tévhit: Egy oldal magasabb rank-et kap ha kevés a kód a tartalomhoz képest.

Tény: a Google nagyon jól tesz különbséget a valóságos tartalom és a kódok között. Azonban ha egy oldal több ezernyi sor kódot tartalmaz a tartalom előtt akkor lehet probléma.

Mindenképp érdemes külső hivatkozásokba tenni a JavaScripteket és a CSS leírásokat.

W3C validálás
Tévhit: egy oldal ami a W3C-vel validálva van jobban szerepel a keresési találatokon.

Tény: sok oldal ami a találatok tetején van nincs validálva. Egy jól kódolt oldal azonban segíti a látogatókat és mindenképpen ajánlott a helyes (x)html és CSS használata.

CSS használata a táblázatokkal szemben
Tévhit: a CSS dizájn jobb találati helyezést ad.

Tény: továbbra is sok honlap található táblákkal kialakított dizájnnal az interneten. A Google-nek nincs problémája ezeket értelmezni hacsak nem extrém helyzetekről van szó. Egy korrekt és logikusan kialakított struktúra azonban segítheti a látogatókat. Természetesen ajánlott a CSS használata a honlapok struktúrájának a kialakításához.

XML sitemap

Tévhit: a sitemap segítségével magasabb helyezést érhetünk el.

Tény: a sitemap csak segíti a Google-t a honlap korrekt indexelésben. Van egy teória arról, hogy indirekt módon befolyásolja a rankinget mivel több oldal lesz indexelve.

Sűrű frissítések

Tévhit: a sűrű frissítgetés magasabb ranket ad.

Tény: ha egy honlap sűrűn van frissítve akkor sűrűbben látogatott a Google által. Ez nem jelenti azt, hogy a honlap magasabbra kerülne a találatoknál. Egy honlap ami sűrűn van frissítve több természetes backlinket kap és ez miatt magasabbra kerülhet a találati listákon. De ez a linkektől függ nem a frissítések gyakoriságától. Sok olyan honlap van amit évek óta nem frissítettek és mégis a találatok tetején szerepel.

Ez a tévhit lehet, hogy nem is annyira tévhit...

META tag-ek
Tévhit: a META tag-ek fontosak a rankingnál.

Tény: a Google átugorja a META-keywords-öket teljesen. A META-descriptionnak nulla vagy nagyon minimális a hatása.

A META-descriptionok gyakran láthatóak a keresési találatoknál és ez miatt fontosak lehetnek.

Adatbázis által generált URL-ek

Tévhit: az adatbázis által generált URL-eket kérdőjelekkel, változókkal a Google nem indexeli.

Tény: a Google több éve simán indexeli ezeket az URL-eket. Ajánlott azért a változók mennyiségének a minimalizálása vagy átírása a htaccess-ben.

A backlinkek linkek
Tévhit 1: a backlinkek nem okoznak gondot.
Tévhit 2: a backlinkek nem fontosak.

Tény 1: a Google analizálja az összes linket egy honlapon. Ezeknek a struktúráját, milyen összhatásuk van, honnan jönnek milyen régiek stb. A konkurencia vagy saját magad is tönkre teheted a linkek segítségével a domain bizalmat negatív dolgokra asszociálva a linkek segítségével.

Tény 2: sehova nem jutsz el a backlinkek nélkül. A linkek ugyanannyira vagy még fontosabbak mint az "on-page" a Google-ben.

META Revisit-After
Tévhit: az, hogy ez egy használható META tag ami a keresőknek meghatározza milyen sűrűn látogassák a honlapot

Tény: semmi bizonyíték nincs erre, hogy anagy keresők figyelembe veszik. A kicsi lokális British Columbia keresőmotorja találta ezt ki sok-sok évvel ezelőtt és legendaként terjedt el. Talán még a Netinsert veszi figyelembe. 

Google ADWords
Tévhit: a Google ADWords befolyásolja a helyezést a SERP-en.

Tény: Az oldal helyezése csak indirekt módon befolyásolja a helyezést: többen olvassák az oldalt és többen linkelnek az oldalra szerencsés esetben.

Flash
Tévhit: A Google nem tudja olvasni a flash fájlokat

Tény: 2008 nyarától tudja a szöveget olvasni. Bár egy filmből álló flash fájl egy oldalnak minősül amiben nincsennek tag-ek és így a relevancia sincs.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése